fbpx

Review

Jeffrey

Elektrical engineer

“Ik wil het bedrijf waar ik werk, zien als een tweede thuis”

Onderweg naar een teamuitje met mijn collega’s kwam ik een aansprekende vacature tegen terwijl ik op Facebook zat. Ik was al eerder getriggerd omdat ik deze vacature ook al voorbij zag komen op Instagram. Hoewel ik niet op zoek was naar een nieuwe baan, heb ik toch geklikt op de vacature. Na mijn gegevens achter gelaten te hebben, zat ik binnen twee dagen op kantoor bij Yarle in Almelo een leuk gesprek te voeren met Cem en Mike. De afspraak was in de avond, zodat ik geen vrij hoefde te nemen.

Wat mij opviel tijdens het gesprek bij Yarle was dat de focus lag op wat ik wil en wie ik ben en niet op wat ik heb gedaan. Het CV wat ik voor de formaliteit had meegenomen, kwam amper aan bod. Door onder andere te vragen naar mijn interesses, hobby’s, persoonlijke kenmerken, competenties en leerdoelen, is er een kandidatenprofiel opgesteld.

Ik had geklikt op een vacature die ik tegen kwam op social media en binnen een week zat ik bij de opdrachtgever van Yarle aan tafel voor een kennismakingsgesprek. Dit gesprek was bijzonder omdat het direct goed voelde. Dat bleek ook echt zo te zijn want 5 weken na het gesprek kon ik beginnen aan mijn nieuwe uitdaging.

 

 

Wat is de aanpak van Yarle geweest?

De Online Campagne

Yarle staat in contact met verschillende bedrijven die vacatures hebben uitstaan. In dit gesprek wordt natuurlijk stil gestaan bij de vacatures, maar nog meer bij de organisatie en/of afdelingscultuur. Iedereen beschikt over een CV en natuurlijk wordt hiernaar gekeken. De vraag die bij Yarle gesteld wordt is: welk type persoon past nou echt bij het bedrijf? Hierbij kijken wij naar verschillende aspecten, zoals persoonlijke kenmerken, competenties en minimale harde eisen waarover een kandidaat moet beschikken.

Door een bedrijfsprofiel op te stellen op basis van de bovenstaande criteria, weet Yarle via een online campagne de vacatures te targetten op personen die op basis van hun online gedrag, soft skills, interesses en top pullfactoren aansluiten op de verschillende bedrijfscriteria. Een online campagne wordt gestart volledig uit naam van het bedrijf en neemt de volledige recruitment marketing van het bedrijf over.

Yarle wist op deze manier Jeffrey te triggeren om te klikken op de vacature van het bedrijf terwijl hij niet actief op zoek was naar een nieuwe baan. Door op de link van de vacature te klikken kon Jeffrey zijn contact gegevens achterlaten. Daarbij kon hij aangeven wanneer en hoe laat hij terug gebeld wilde worden.

 

Ontwikkeling kandidatenprofiel

Nadat Jeffrey zijn gegevens heeft achtergelaten, hebben wij contact opgenomen met Jeffrey op het moment dat het hem uitkwam. Tijdens het telefoongesprek met Jeffrey hebben we in eerste instantie kort toegelicht wat de aanpak van Yarle is. In het telefoongesprek is gezamenlijk besproken om een persoonlijk gesprek in te plannen.

Tijdens het persoonlijk gesprek met Jeffrey is een kandidatenprofiel opgesteld. Dit profiel gaat verder dan het CV en geeft onder andere het gedragstype, persoonlijke kenmerken, competenties en de intrinsieke motivatie van Jeffrey weer. Dit profiel wordt samen met Jeffrey gedurende het gesprek opgesteld. Nadat de screening is afgerond, bekijkt Yarle of het kandidatenprofiel daadwerkelijk aansluit op het bedrijfsprofiel.

 

Voorstel

Het profiel van Jeffrey sloot goed aan bij het profiel van het bedrijf. Yarle heeft daarop Jeffrey en het bedrijf aan elkaar voorgesteld.